Vienas savaitgalis Vienoje

Jau ne vienerius metus iš eilės pasirenku gimtadienio rytą pabusti ne savo namuose, o svetimame mieste. Praėjusį lapkritį mane saulės spinduliais džiugino Austrijos sostinė Viena, kuri man labiausiai pažįstama iš vaikystėje (ir paauglystėje, ir dabar iš tiesų…) mėgto serialo Komisaras Reksas.

Po to, kai pernai rudenį skrydžius iš Vilniaus į Vieną pradėjo oro linijų bendrovė Laudamotion, būriai keliautojų pirko tikrai nebrangius bilietus ir skrido į Austriją savaitgaliui. Išskristi galima penktadienį vakare (esant poreikiui, galite iš oro uosto keliauti tiesiai į kokį nors klubą ar barą), o namo ar į darbą grįžti turėtų pavykti iki pirmadienio pietų, tad turint kiek laisvesnį darbo grafiką įmanoma išsisukti be papildomų laisvadienių*.

Ar Vienai užtenka vieno savaitgalio? Jeigu norisi pamatyti pagrindines turistines vietas ir smagiai praleisti laiką – užtenka. Jeigu tikitės apžiūrėti garsiausius meno kūrinius miesto muziejuose, užsukti į operą, išvaikščioti parkus ir išgerti kavos visose žymiausiose kavinėse – užtruksite kiek ilgiau.

Ką pasirinkome aplankyti mes?

Šeštadienis.

Apžiūrėjome vieną pagrindinių miesto simbolių – šv. Stepono katedrą (Stephansdom). Pirmiausia užsukome pasižvalgyti į jos vidų, o paskui nusprendėme užkopti į bokštą ir iš arčiau apžiūrėti spalvotomis čerpėmis išsiskiriantį šventovės stogą ir tuo pačiu pasižvalgyti, kaip Viena atrodo iš paukščio skrydžio.

Pakilti įmanoma į abu katedros bokštus. Šiauriniame galima liftu užkilti į aikštelę, esančią 50 metrų aukštyje, taip pat apžiūrėti katedros varpą, pavadintą Pummerin. Bilietas suaugusiajam kainuoja 6,5 Eur. Į šį bokštą pateksite iš bažnyčios vidaus.

O štai į Pietinį bokštą teks užkopti patiems įveikiant 343 laiptelius. Ganėtinai siauroje laiptinėje tenka prasilenkti su žmonėmis, jau besileidžiančiais žemyn, bet tai didelio diskomforto nesukėlė. Bokšte, 72 metrų aukštyje, įrengta didelė aikštelė – suvenyrų parduotuvėlė, pro kurios langus galima apžvelgti miesto panoramą. Taip pat čia apžiūrėsite ir įvairius senovinius artefaktus, svarbius katedros istorijai. Bilieto kaina – 5 Eur. Į bokštą pateksite iš katedros išorės.

Geras porą valandų klaidžiojome po Karo istorijos muziejų (Heeresgeschichtliches Museum), kuris yra pats seniausias visame mieste. Įspūdingo grožio pastate jis veikia jau nuo 1891-ųjų. Ironiška, kad karo muziejus per Pirmąjį ir Antrąjį pasaulinius karus buvo apgadintas, bet po jų ir vėl atvėrė duris jau pasipildęs naujais eksponatais.

Muziejuje galima susipažinti su pačiais įvairiausiais eksponatais – ginklais, žemėlapiais, paveikslais, uniformomis, automobiliais ir net lėktuvais.

Tiesa, pats įspūdingiausias eksponatas man buvo Austrijos-Vengrijos erchercogo Franco Ferdinando automobilis, kuriame jis buvo nušautas belankydamas Sarajevą. Turbūt visi žinome, kad šis įvykis žymėjo Pirmojo pasaulinio karo pradžią. Taigi muziejuje galima iš arti apžiūrėti, kokią skylę automobilyje pramušė žudiko kulka, o tuomet – dėmesio – patyrinėti kruviną jo uniformą, kušetę, ant kurios ponas ir išleido paskutinį kvapą, ar jo sutuoktinės ryšėtą skarelę bei rankose laikytą gėlių puokštelę. Tai, kad tokie dalykai išsaugoti muziejui, man šiek tiek sprogdino smegenis.

Įėjimas suaugusiems kainuoja 7 eurus, būtinai pasiimkite muziejaus žemėlapį, kad nepraleistumėte pačių žymiausių objektų. Vienintelis minusas – ne prie visų eksponatų rasite angliškus paaiškinimus, kas tai yra, tad vokiečių kalbos pradmenys labai praverstų.

Sekmadienis.

Ryte pasivaikščiojome Donau kanalo krantine, kuri visa išpuošta gatvės meno objektais. Be įprastinių Čia buvo Jozefas užrašų pamatysite ir tikrai gražių piešinių. Turistiniai puslapiai mums rekomendavo pradėti pasivaikščiojimą ties Schwedenplatz ir judėti link Prater parko, tad taip ir padarėme, nes vietos ir kryptys sutapo su mūsų nakvynės vieta ir dienos planais.

Šiltuoju metų laiku prie kanalo kuriasi kavinės, kur galima išlenkti bokalą alaus, šaltuoju – irgi galima rasti vieną kitą, tad kokteilio ragavimas prie šildytuvo tikrai įmanomas.

Pagrindine savaitgalio ir mano gimtadienio atrakcija buvo pasivažinėjimas seniausiu pasaulyje apžvalgos ratu – Wiener RiesenradMano akimis, tai viena populiariausių miesto pramogų, nes tiek perkant bilietus, tiek lipant į apžvalgos ratą teko palūkėti nemenkoje eilėje.

Džiugu nors tai, kad laukėme salėje, kurioje rodoma visa rato istorija nuo atidarymo 1897-aisiais iki šių dienų.

Pigiausio bilieto kaina suaugusiajam – 12 eurų. Už tokią sumą ratą apsukti galima nemažoje kabinoje su dar 10+ žmonių. Tiesa, yra ir kitokių galimybių, pavyzdžiui, dviese išsinuomoti visą kabiną ir romantiškai pasisupti gurkšnojant šampaną ir vakarieniaujant.

Apžiūrėjome išprotėjusius architekto Friedensreicho Hundertwasserio projektuotus pastatus – meno muziejų, nedidelį prekybos centrą ir gyvenamąjį namą. Jie išsiskiria savo spalvingumu ir tuo, kad tiesią liniją fasaduose surasti ganėtinai sunku.

Tiesa, įdomu, kaip jaučiasi to namo gyventojai, kai kiekvieną dieną jų langus fotografuoja tūkstančiai turistų? Na, bet jie turi galimybę užsiauginti medį savo terasoje arba nusidažyti plotą aplink buto langus norima spalva.

O vakarop išėjome pasivaikščioti po didžiulį parką, supantį Schönbrunn rūmus – Habsburgų vasaros rezidenciją.

Rūmus taip pat galima aplankyti – čia yra ne viena teminė ekspozicija, bet mes šį kartą apsiribojome parku. Na, didesniame nei kvadratinio kilometro plote taip pat yra ką veikti – išvaikščioti visas alėjas ir miško takelius tikrai užtruks.

Gražiausias rūmų ir netgi jų apylinių vaizdas atsiveria palypėjus į kalniuką parko gilumoje. Kad didikams grožėtis apylinkėmis būtų smagiau, čia pastatytas specialus pastatas – Gloriette. Internetai sako, kad išvertus iš prancūzų kalbos tai reiškia mažas kambarys. Ten šiuo metu veikia kavinė, kurioje savaitgalio rytais organizuojami imperatoriški pusryčiai, o kitu metu galima tiesiog lengvai užkąsti ar atsigerti arbatos.

Maistas Vienoje.

Nieko nenustebinsiu – Vienoje reikia suvalgyti šnicelį. Pageidautina, veršienos ir tokį, kuris uždengia visą lėkštę. Ir dar su bulvių salotomis šalia. Vietų paragauti šnicelio Vienoje – per akis, rinkitės pagal savo kišenę.

Dar paragaukite dešrelių su garstyčiomis tiesiog iš gatvės kioskelio. Mes pamatėme puikų kioską prie Albertina muziejaus – prie Bitzinger išsirikiavusi eilė žadėjo, kad sulauksime gerų dalykų. Neapgavo, tikrai skaniai pavalgėme. Įdomiausia, kad, stovint čia pat ant šaligatvio, dešreles buvo galima užgerti Moët šampanu.

Desertui – obuolių štrudelis su plakta grietinėle. Arba Sacherio tortas. Tiesa, originaliojo torto būtinai reikia eiti į Sacher viešbutį, tad jeigu nesinorės laukti eilėje prie įėjimo, turbūt kiekvienoje kavinėje gausite ne ką blogesnio kitokio skanėsto.

Pasėdėti senovinėje kavinėje ir išgerti puodelį kavos taip pat privaloma leidžiant savaitgalį Vienoje.

Praktiniai reikalai.

Už skrydžio bilietus į Vieną ir atgal mokėjome apie 70 eurų asmeniui. Iš oro uosto iki miesto centro važiavome Vienna Airport Lines autobusu, kurio bilietas į abi puses kainavo 13 eurų žmogui.

Gyvenome beveik miesto centre – airBnB išsinuomojome nedidelį butuką. Už tris nakvynes sumokėjome 230 eurų. Parduotuvėse maisto nepirkome, valgėme tik mieste. Jeigu jūs planuotumėte kitaip, perspėju iš anksto, kad sekmadienį nei maisto, nei kokios kitokios parduotuvės nedirba.

Vieną išvaikščiojome pėsčiomis, metro naudojomės tik važiuodami į Schönbrunn. Vieno bilieto kaina – 2,4 eur.

Aš pati stebėjausi, bet teko turėti nemažai grynųjų pinigų, nes turistinės vietos ne visur priėmė banko korteles. Apskritai, pramogoms ir maistui dviese per savaitgalį išleidome apie 300 eurų.

Tiesa, lapkričio pirmoji pusė nėra pati palankiausia keliauti į Vieną, nes kai kurios aikštės jau aptvertos ruošiantis kalėdinėms mugėms, bet jos dar neveikia… Bet iš tiesų miestas gražus visais metų laikais, ypač, jei pavyksta pagauti nors šiek tiek saulės spindulių.

*bent taip buvo 2019 m. lapkritį, kaip skrydžių rinka atrodys pasibaigus COVID-19 sukeltai krizei, kol kas galima tik spėlioti.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )