Ilgos atostogos JAV: kaip planuoti ir pasiruošti? I dalis

Lėktuvai ir skrydžiai jau kone yra tapę mano kasdienybe, tačiau rugsėjo mėnuo parodė, kad ir šioje srityje dar turiu ne vieną pirmą kartą. Pagaliau ir vėl atostogavau ilgiau negu dvi savaites, išbandžiau transatlantinį skrydį ir susipažinau su kitu žemynu bei nauja šalimi savo vidiniame žemėlapyje – Jungtinėmis Amerikos Valstijomis.

Apie trijų savaičių kelionę vienu ypu tikrai nepapasakosiu, bet pasidalinsiu keliais pastebėjimais iš atostogų planavimo ir bendraisiais dalykais, kuriuos verta žinoti prieš ruošiantis už Atlanto patiems.

Visų pirma, nuspręskite, kurią JAV dalį norėsite apžiūrėti.

Šalis didelė, tad jos visos turint standartinio ilgio atostogas, tikrai neapžiūrėsite. Pagal žemėlapyje sudėliotus taškelius jau galėsite planuoti, kur turėtumėte ieškoti oro uosto ir kiek laiko reikės norimoms vietoms apžiūrėti.

Mūsų pasirinkimas: pagrindinis kelionės tikslas buvo gamta ir nacionaliniai JAV parkai. Kaip pirmasis „būtinas pamatyti“ objektas buvo įvardytas Didysis Kanjonas, tad ir visi kiti taškai susidėliojo Vakarinėje JAV pakrantėje aplankant keturias jos valstijas – Kaliforniją, Arizoną, Jutą ir Nevadą.

Nuo įlipimo į lėktuvą Vilniaus oro uoste iki sugrįžimo į namus praėjo lygiai trys savaitės ir maždaug septynios valandos.

Gaukite leidimą vykti į JAV.

Keliaujant į JAV vizos nereikia. Užtenka turėti galiojantį pasą bei ESTA kelionės leidimą. Jį gauti galima užpildžius paraišką specialioje interneto svetainėje – t.y. suvedus duomenis apie savo ir artimus giminaičius bei susimokėjus 14 dolerių mokestį. Po kelių dienų sužinosite, ar JAV jus priims, ar ne.

Rekomenduojama ESTA formą užpildyti likus ne mažiau negu 72 valandoms iki skrydžio.

Atėjus kelionės laikui, toje pačioje svetainėje atsispausdinkite leidimo formą – ją gali tekti parodyti pareigūnui JAV oro uoste.

ESTA leidimas vykti į JAV galioja dvejus metus.

Pagalvokite apie kelionės kompaniją.

Mūsų pasirinkimas: vykome keturiese, tad išlaidos automobilio nuomai, benzinui, nakvynės vietoms buvo tikrai mažesnės. Taip pat skirstėmės atsakomybėmis – kas vairavo, kas navigavo, kas planavo, kas fotografavo, kas gamino ir pan.

Įsigykite skrydžių bilietus.

Kalbant apie Vakarinę JAV pakrantę, pasirinkimų yra nemažai – iš Europos galima patogiai skristi į San Franciską ir jo apylinkes (Oaklandą arba San Josę) bei Los Andželą. Galima startuoti viename oro uoste, o finišuoti kitame, tačiau kelionės su ta pačia oro linijų bendrove ir per tą patį oro uostą dažniausiai būna pigesnės negu miksuotos.

Mūsų pasirinkimas: bilietus įsigijome pusę metų prieš kelionę, nes susiviliojome itin patraukliu Lufthansa pasiūlymu. Gerų pasiūlymų galima rasti ir kelis mėnesius prieš numatytą kelionės datą ar netgi paskutinę minutę.

Kadangi tiesioginių skrydžių iš Lietuvos į JAV nėra, teks skristi su persėdimu, gali būti, kad net ne su vienu. Galutinis mūsų maršrutas buvo toks: Vilnius–Ryga–Stokholmas–Frankfurtas–San Jose–Frankfurtas–Stokholmas–Kopenhaga–Vilnius. Iš viso – aštuoni skrydžiai su trimis oro linijų bendrovėmis ir apie 30 valandų, praleistų atsiplėšus nuo žemės.

Lufthansa tikrai galiu rekomenduoti – ekonominėje klasėje kelis kartus nemokamai maitina (ir visai skaniai!), vaišina ne tik kava, bet ir alkoholiniais kitais gėrimais, kiekvienas keleivis turi nemenką įvairių filmų ir serialų pasirinkimą (taip pat gali pažaisti primirštą, bet greitai labai įtraukiantį žaidimą 2048), patogią kėdę, pagalvę ir pleduką.

Nuspręskite, kokia tai bus kelionė.

Apgalvokite ir kelionės pobūdį. Atsakykite sau, kas labiau domina – miestai ar gamtos objektai, kur (ir keliese) norėsite gyventi – moteliuose ar tiks ir kempingai, kaip maitinsitės – ar planuosite pasigaminti ką nors patys, ar tyrinėsite vietinių restoranų, kavinių bei užkandinių meniu. Į šiuos dalykus atsižvelkite planuodami kelionės tempą, transportą ir nakvynes.

Mūsų pasirinkimas: aplankėme du didesnius miestus – Las Vegasą ir San Franciską, kelis mažesnius miestelius – Monterėjų ir Peidžą (Page) bei šešis nacionalinius parkus – King‘s Canyon & Seqouia, Grand Canyon, Zion, Bryce, Death Valley ir Yosemite.

Automobiliu nuvažiavome apie 2500 mylių (t.y. kiek daugiau nei 4 tūkst. kilometrų) – dvi dienas praleidome automobilyje, kitas – judėdami nuo taško iki taško važiavome 2–5 valandas.

Nacionaliniuose parkuose stengėmės praleisti daugiau negu vieną dieną ir tik Mirties Slėnyje (Death Valley) šio plano nesilaikėme.

Aštuonias naktis praleidome kempinguose nakvodami palapinėse, vieną – tokiame namelyje, kurį būtų galima angliškai pavadinti  „cabin” arba „lodge“, o likusias – moteliuose arba viešbučiuose (nors esminio skirtumo tarp šių dviejų kategorijų aš nepajutau).

Kempinguose naudojomės kelionine virtuvėle, tad gaminome patys, moteliuose taip pat ne visuomet gaudavome pusryčius, tad artimai susipažinome su Wallmart pasiūla.

Net ir planavimas į vieną įrašą netilpo bus tęsinys.

One thought on “Ilgos atostogos JAV: kaip planuoti ir pasiruošti? I dalis

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )