Aplinkui pilko akmens kalnus Josemičio nacionaliniame parke

Dvi dienos ir trys naktys Josemičio (Yosemite) nacionaliniame parke buvo įsimintinos dėl kelių dalykų: dėl susitikimų su gyvąja gamta – aplinkui sukinėjosi voverės, matėme mešką su meškiukais ir elnę su elniukais (dar vieną elnią praleidome per kelią naktį), o kempingo tualete kabojo įspėjimas apie netoliese pastebėtą pumą, su kuria susitikimo pavyko išvengti, bei dėl ilgiausio visos JAV kelionės pasivaikščiojimo, per kurį nuėjome maždaug 30 kilometrų.

Josemičio nacionalinis parkas – didžiulis ir labai vaizdingas, stebinantis kriokliais, pilko granito uolomis-kalnais ir sekvojomis. Mėgstantiems pasivaikščiojimus (vadinamuosius hike‘us) ir laipiojimą uolomis ši Kalifornijos dalis – tikras rojus.

Didžiulio parko centras yra Yosemite Valley (t.y. parko slėnis), kurio puikiausias vaizdas atsiveria iš vietos, vadinamos Tunnel View. Tiesa, tam kad šį tašką pasiektumėte, reikės tik automobilio, tad iš jo išlipę turėsite prasibrausti pro kitų parko lankytojų minią. Kad būtų kiek smagiau, galite palypėti takeliu į kalniuką – ten rasite daug vietų pasėdėti ir pasigrožėti savo aplinka.

Nuo Tunnel View matosi pagrindinės Yosemite Valley įžymybės – 900 metrų aukščio uola-kalnas El Capitan, apie kurio įveikimą plikomis rankomis yra sukurtas puikus dokumentinis filmas Free Solo, dar vienas uola-kalnas Half Dome ir 188 metrų aukščio krioklys Bridalveil Fall.

Jeigu norėsite tikrai gero pasivaikščiojimo po Yosemite nacionalinį parką, pasirinkimai yra keli.

Užkopti į Half Dome – įspūdingąją parko uolą. Nuo Yosemite Valley apačios iki kalno viršūnės ir atgal – apie 17 mylių kelio (tiesa, skirtingi šaltiniai nurodo skirtingus atstumus), kuriame praleisite 10–14 valandų. Ir tai dar ne viskas, norint leistis į šį žygį, reikia sudalyvauti bilietų loterijoje – į trailą per dieną išleidžiama tik 300 vaikščiotojų. Pradžiai reikia susimokėti 10 dolerių už dalyvavimą, o gavę leidimą eiti į žygį, pridėsite dar po 10 dolerių nuo žmogaus. Tuomet ilgai eisite ir kopsite į viršų, o pabaigoje dar kilsite į kalną grandinėmis. Bet tikiu, kad įspūdžiai, patirti sėdint ant pasaulio krašto, atsvers visus sunkumus.

Mūsų kompanija kiek išsigando sudėtingo žygio, tad rinkomės kitą variantą – sujungėme kelis trail‘us į vieną ir gavome tikrai neblogą maždaug 30 kilometrų pasivaikščiojimą. The Mist Trail ir Panorama Trail vedė mus iš Yosemite slėnio apačios į viršų iki Glacier Point, o žemyn nusileidome per Four-Mile Trail ir dar spėjome pamatyti, kaip besileidžianti saulė nudažė kalnų viršūnes.

Mist trail (lietuviškai – miglos takelis) būtent taip vadinamas dėl to, kad eina palei krioklį, nuo kurio kylantys purslai laiptais kopiančius turistus apgaubia vandens migla. Mes parke lankėmės besibaigiant karštai vasarai, tad net ir krioklys buvo kiek ramesnis.

Taigi pakeliui buvo trys gražūs kriokliai ir daug akmeninių laiptų, bet nuostabių vaizdų buvo dar daugiau. O galiausiai užkopus iki Glacier Point, ten esančioje parduotuvėlėje galima įsigyti šaltų gėrimų ar ledų ir pailsinti kojas akmeninėje apžvalgos aikštelėje. Tik saugokite savo maistą, nes aplinkui sukinėjasi voverės, kurios tikrai norės ką nors iš jūsų paimti.

Tą dieną, kai jau pasukome į Yosemite nacionalinį parką, ryte saulę pasitikome prie Mono Lake – vieno seniausių JAV ežerų. Sūriame jo vandenyje negyvena žuvys, tačiau čia knibždėte knibžda krevečių, muselių ir dumblių. Dėl šios gyvybės ežero apylinkėse apsistoja daug migruojančių paukščių.

Ežeras unikalus ir dėl vandenyje stūksančių nuosėdinių uolienų – tufos – stulpų. Jie formuojasi virš gėlo vandens šaltinių, įtekančių į ežerą. Dėl žmogaus veiklos nusekus vandens lygiui, dugne susiformavusios nuosėdos iškilo į paviršių ir tik tuomet nustojo augti.

Mono ežeras gražiausiai atrodo tekant saulei, tad tokio vaizdo ir ieškojome. Kadangi vietovė yra Siera Nevados kalnuose, rugsėjo viduryje ankstyvais rytais ten jau spaudžia šaltukas, tad reikia būti tam pasiruošus. O nuo Mono Lake iki įvažiavimo į Yosemite nacionalinį parką – vos pusvalandis kelio automobiliu, o iki Yosemite Valley – maždaug dvi valandos važiavimo.

Praktinė informacija

Įvažiavimas į Yosemite nacionalinį parką vienam automobiliui savaitei, kainuoja 30 dolerių. Dar kartą priminsiu, kad jeigu per kelionę į JAV lankysite daugiau negu tris nacionalinius parkus, smarkiai sutaupysite įsigydami America The Beautiful pasą, kuris už 80 dolerių leis metus lankytis gražiausias JAV vietas be papildomų mokesčių.

Parką galima lankyti ištisus metus, tačiau nuo lapkričio iki pat gegužės kai kurie jo keliai gali būti uždaryti dėl sniego. Rugsėjo antroji pusė lankymuisi buvo ganėtinai maloni, nors nakvoti palapinėje man jau buvo kiek vėsoka, nes naktimis temperatūra nukrisdavo iki 4–6 laipsnių šilumos.

Parke yra nemažai vietų apsistoti, tačiau vietos reikėtų ieškoti iš anksto, nes šiltuoju metų laiku galite likti ne tik be stogo virš galvos, bet ir be žemės lopinėlio palapinei. Mes patys gyvenome Crane Flat kempinge, kuriame nebuvo karšto vandens, tad galiausiai mokamo dušo ieškojome Yosemite Valley, kuris buvo už maždaug 28 kilometrų. Na, bet už tris naktis keturiems žmonėms sumokėjome vos 45 eurus. Dušo kainos jau nebepamenu, manau, kad apie tris dolerius turėjome jam išleisti.

Šalia kempingo buvo degalinė su mini dydžio parduotuvėle, kur ėjome ieškoti ko nors skanaus, bet kažkodėl ji nedirbo. Pasivaikščiojimo maistu buvome pasirūpinę iš anksto, tad Glacier Point parduotuvėlėje pirkome tik čilinimo ledus ir gėrimus.

Po parką galima važinėtis savo automobiliu, bet iki kai kurių trail‘ų pradžios šiltuoju metų laiku nuveža ir nemokami parko autobusai.

Turėsite galimybę – važiuokite būtinai. Žinau, kad taip sakiau apie visus JAV nacionalinius parkus, bet jie verti būti pamatyti ir įvertinti. Pati tikiu, kad dar ten sugrįšiu, o tuomet jau pažvelgsiu į Yosemite Valley nuo Half Dome viršūnės.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )